דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה

יוצאי סוריה? פנו אלינו והוציאו דרכון פורטוגלי

בעת האחרונה נדמה שאין אדם אחד בישראל שלא מכיר מישהו שהחל בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי, כאשר הוצאת האזרחות
אצל משרד עו"ד מקצועי ומנוסה אינה מצריכה מהמבקשים בה התעסקות כל שהיא בכל התהליך.

כמו כן, אף על פי כי הזכאות לנכס כמו אזרחות פורטוגלית היא רחבה במיוחד, עדיין מעטים מדי הזכאים אשר מודעים לכך
כי ביכולתם להנפיק דרכון פורטוגלי, כאשר גם דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה הוא בגדר מציאות ממשית.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

הקשר בין אזרחות פורטוגלית ליוצאי סוריה

בבחינה ראשונית קשה להבין כיצד אזרחות פורטוגלית ליוצאי סוריה הפכה לעובדה קיימת, כמדינה הנמצאת לחופי הים התיכון ובלב המזרח התיכון, אל מול מדינה אירופאית אשר חופיה פרוסים בחלקו המערבי של האי האיברי אל מול האוקיינוס האטלנטי.

בהתאם, התשובה לכך מצריכה מאיתנו בחינה היסטורית אודות תהליכים חברתיים שהתרחשו בספרד בסוף המאה ה- 15 ומספר שנים לאחר מכן גם בפורטוגל, כאשר מלכי האי האיברי הורו לכלל הקהילה היהודית הענפה שהתקיימה במחוזותיהם לעזוב את המדינה בהקדם.

כמעט 500 שנים לאחר מכן ב- 2015, ממשלת פורטוגל החליטה להכות על חטא ולתקן את העוול שנקבע דאז, בעודה מכריזה כי כלל יהדות ספרד ופורטוגל אשר היגרה דרך מרוקו מזרחה לעבר כלל יהדות ספרד שאנו מכירים כיום – זכאית להוציא דרכון וליהנות מכל אשר דרכון פורטוגלי יודע להציע. 

או במילים אחרות – לאור תיקון עוולות העבר, כיום מתאפשרת הנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה, כאשר אותם צאצאים אשר אינם בהכרח מחזיקים בקשרים ממשיים לעם הפורטוגלי או מדינתו זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית על כל המשתמע מכך.

מה מקנה דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה?

בנוסף לכך, חשוב לציין כי הוצאת דרכון פורטוגלי היא החלטה חכמה ונכונה במיוחד עבור ישראלים, ככאלו אשר מחזיקים בדרכון שאינו תקף עבור מדינות רבות ברחבי העולם, כאלו אשר אינן מאפשרות כניסת ישראלים או מקנות את כניסתם בכפוף להנפקת וויזה כדוגמת אוסטרליה, ניו זילנד וכמובן – ארצות הברית.

בנוסף לכך, אזרחות פורטוגלית כאזרחות אירופאית מקנה למחזיקים בה את היכולת להתגורר ולעבוד באירופה בצורה חופשית לחלוטין, כמו גם ללמוד בחינם בחלק ממדינות האיחוד במסגרת מוסדות לימוד אקדמאיים.

זאת ועוד, כי במידה והנכם אנשי עסקים, מדובר בכלי שיאפשר לכם לרכוש להחזיק או למכור נכסים תחת מיסוי מקל יותר לעומת החזקה בדרכון ישראלי בלבד, כעדויות אשר הופכות את ההחזקה בדרכון פורטוגלי לנכס רב ממדי ובעל משקל רב.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

הוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי סוריה כהזדמנות שעלולה להיעלם בכל רגע

לעומת זאת, חשוב לציין כי הנפקת האזרחות היא איננה תהליך פשוט ועלול להמשך עד כשנתיים אך מנגד אינו מצריך התעסקות מצד הזכאיים – במידה והתהליך לא נעשה באופן מקצועי ותואם את דרישות החוק הפורטוגלי, עלולה להישלל הזכות.

יש לציין כי לא לעולם חוסן וייתכן כי ממשלת פורטוגל תחליט לחזור בה מהפריבילגיה שהעניקה ליוצאי יהדות ספרד.

לכן, מומלץ במיוחד עבור כלל האוכלוסייה הזכאית להנפקת האזרחות לפעול לשם כך בהקדם, בטרם ישתנו התקנות הרגולטוריות באופן שיקשה משמעותית על זכאים לממש את זכותם, ובכך לאבד את כלל הפריבילגיות שנלוות לנכס מעולה שכזה.