דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה

יוצאי טורקיה? בואו להוציא דרכון פורטוגלי

אף על פי כי טורקיה הייתה בעבר מדינת סף באיחוד האירופאי, כמו גם כזו שחלק קטנטן משטחה נמצא בשטח היבשת הכחולה – לאזרחי טורקיה כיום אין הזכות או היכולת לטעון לזכאות לדרכון אירופאי באשר הוא כתוצאה משורשיהם הטורקיים.

מנגד, אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה היא בהחלט עובדה קיימת במידה ואותם יוצאי טורקיה עומדים במגוון קריטריונים שחלק מאזרחי ישראל עומדים בהם, כאלו שיכולים לאפשר הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי תורכיה, כאשר עצם תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי הפך לקל ופשוט מאשר בעבר.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

אזרחות פורטוגלית ליוצאי תורכיה – למה ואיך?

כדי להבין לעומק את הסיבה שבגינה מתאפשר כיום ליוצאי תורכיה להוציא דרכון אירופאי וליהנות מכל אשר הוא מעניק, יש לבחון אירוע היסטורי שהתרחש בשלהי המאה ה- 15 בחצי האי האיברי, כאשר ספרד ושנים ספורות אחריה פורטוגל קיבלו החלטה שתשנה לעד את גורל העם היהודי – גירוש יהודי חצי האי האיברי.

כתוצאה מאותו גירוש החלו קהילות יהודיות עצומות לנדוד דרך מרוקו מזרחה, כאשר לאור זאת נוצרו קהילות צפון אפריקה והמזרח התיכון, עד כדי תורכיה ואף מעבר לה.

כמעט 430 שנים לאחר מכן, ב- 2015 התקבלה ההחלטה מצד ממשלת פורטוגל להכיר בעוול אשר נעשה לאותן קהילות אשר היו בעבר חלק בלתי נפרד מפורטוגל (וספרד) ולהכיר בצאצאים שגורשו לעבר אותן מדינות כאזרחים או בעלי זכאות להוציא דרכון פורטוגלי.

לכן, דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה הוא כיום בגדר מציאות קיימת, כאשר על תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי נפרט מיד.

מהם תנאי הסף עבור קבלת אזרחות פורטוגלית ליוצאי תורכיה?

על מנת להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי תורכיה, על מגיש הבקשה לעמוד ב- 4 תנאים מצטברים אשר קיומם המלא מאפשר את הנפקת הדרכון וכל המשתמע ונלווה לו.

אותם תנאים הינם פשוטים יחסית ונוגעים לחלקים עצומים בחברה הישראלית (שכן הזכות להנפקת דרכון קיימת לכל קהילת מגורשי ספרד). כלומר, התנאי הראשון נוגע להיותו של מגיש הבקשה בגיר, קרי מעל גיל 18, כאשר פרט לכך עליו להיות יהודי – צאצא לקהילה אשר גורשה בעברה הרחוק מן האי האיברי.

בנוסף לכך, על מגיש הבקשה להיות אדם שאינו מחזיק ברישום פלילי כלשהו, וכזה אשר שם משפחתו אומת על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל אשר מתחקה על עקבותיו כדי לאתרו ברישומים שהיו קיימים במדינה טרם התבצע הגירוש עצמו.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

הנפקת אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה – רק דרך ליווי משפטי

כמו כן, כדי להאיץ את תהליך קבלת הדרכון / אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה, חשובה במיוחד ההסתייעות בליווי משפטי צמוד מצד עורך דין הבקיא ומעורה בתהליך אשרור הזכאות.

הסיבה לכך היא שמדובר בתהליך שרצוף בדיקות ומעבר בין גופים בירוקרטיים, כמו גם כזה שעלול לקחת זמן רב במידה וקמה תהייה או שאלה אודות זכאותו של אדם – בין אם מדובר בתהייה אודות שם משפחתו או כאשר קיימות נסיבות ייחודיות בעבורו.

לכן, על מנת להקל על הבקשה ולזרז את קבלת הדרכון המיוחל – פנייה לליווי משפטי תחסוך לכם מאמץ רב וזמן יקר.

דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה – זכות שעלולה להיעלם בכל רגע

בנוסף, הזכות לקבלת אזרחות פורטוגלית ליוצאי טורקיה בפרט או ליוצאי יהדות ספרד בכלל לא צפויה לעמוד בעינה לנצח, כאשר בדומה לאשר עשתה ממשלת ספרד לפני מספר שנים גם ממשלת פורטוגל צפויה להקשיח עמדות מוקדם או מאוחר, כאשר ייתכן והזכאות עצמה תיעלם יחד עם הקשחה זו.

לכן, מומלץ בעבור כל זכאי באשר הוא לממש את זכותו להנפקת המסמכים בהקדם, שכן מדובר בהזדמנות פז אשר במידה ותחלוף תהפוך את מלאכת הנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי טורקיה למורכבת במיוחד, וייתכן שאף לא אפשרית.