דרכון פורטוגלי ליוצאי לבנון

יוצאי לבנון-גם אתם יכולים להוציא דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי ליוצאי לבנון היא אינה תחילתה של בדיחה. החל משנת 2015 בה הפך דרכון פורטוגלי לכזה המקנה למחזיקים בו
את כל היתרונות שניתנות במסגרת אזרחות פורטוגלית כאזרחות אירופאית – למנת חלקם של חלקים רבים בחברה הישראלית.

מנגד, עדיין ישנם כאלה שאינם יודעים מספיק אודות התהליך או הסיבה שבעקבותיה ניתנת אזרחות פורטוגלית ליוצאי לבנון
בפרט וליוצאי יהדות ספרד בכלל, כאנקדוטות אשר עליהן נרחיב במאמר הקרוב.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

מדוע מתאשרת הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי לבנון?

הסיבה שבגינה ניתן להנפיק דרכון / אזרחות פורטוגלית ליוצאי לבנון מתחלקת ל- 2 תנאים משלימים, כאשר הראשון שבהם הוא שיוכה של קהילת יהדות לבנון לקהילת יהודי ספרד, כמו גם החלטה שהתקבלה כאמור בשנת 2015 על ידי הממשלה הפורטוגלית לאור תיקון מחדלי העבר שנעשו לפני 500 שנה.

כלומר, לאור ההחלטה לגרש את יהודי ספרד בשנת 1492 משטח ספרד, כמו גם מספר שנים לאחר מכן משטח פורטוגל (היות וחלק ניכר מיהודי ספרד היגרו אליה), עברה אותה קהילת יהודית עצומה דרך מרוקו מזרחה אל צפון אפריקה והמזרח התיכון לעבר כלל המדינות שכיום משויכות ליוצאי יהדות ספרד.

בנוסף לכך, בשנת 2015 החליטה ממשלת פורטוגל להכיר באותו עוול היסטורי, בעודה מעניקה פיצוי בדמות הזכות להוציא דרכון וליהנות מכלל היתרונות שנלוות לנכס כמו דרכון פורטוגלי בעבור כלל היהודים שהגיעו מאותן קהילות – קרי שאבות אבותיהן היו אזרחי או תושבי פורטוגל.

מה מקנה אזרחות פורטוגלית?

כמו כן, באשר לפריבילגיות ולסיבות שבגינן מומלץ ונכון להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית ליוצאי לבנון כמו גם לשאר יוצאי יהדות ספרד, ניתן לציין את היותה של אזרחות פורטוגלית נכס רב עוצמה שמתווסף לזכויות שנלוות לדרכון ישראלי ולא גורע.

כלומר, כתוצאה מקיום תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי, יכול המחזיק בו להנות הן מלימודים חינמיים במגוון אוניברסיטאות ברחבי האיחוד האירופאי, לגור באירופה כתושב ולא כבעל וויזה זמנית, כמו גם להנות מכניסה חופשית למגוון עצום של מדינות כתוצאה מאחזקה בדרכון ה- 6 בחוזקו בעולם, ולרוב ללא צורך בוויזה.

בנוסף לכך, הוצאת הדרכון מאפשרת לבעליו להנות מחוקי מיסוי נוחים יותר ביבשת הכחולה, כיאה לתושב האיחוד האירופאי ולא כתושב זר.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

מהם התנאים שבגינם ניתן דרכון פורטוגלי ליוצאי לבנון?

כמו כן, באשר לשאלת הזכאות שמקנה אזרחות פורטוגלית ליוצאי לבנון, מדובר בהצטברות של 4 תנאים אשר חלק גדול מהציבור הישראלי עונה עליהם, כאשר אדם אשר מחזיק בארבעתם הוא זכאי להוציא דרכון.

אותם תנאים נוגעים להיותו של מגיש הבקשה יהודי, בגיר (מעל גיל 18), ללא עבר פלילי ואשר שם משפחתו מקושר או בעל זיקה לרישומי הקהילה היהודית בפורטוגל שהוסמכה על ידי הממשלה בפורטוגל לאשרר בקשות זכאים.

כמו כן, לאור תנודות בציר הזמן ומעבר בין מדינות, באופן טבעי ישנם שמות אשר שינו צורה או השתנו במהלך הזמן, כעדות לכך שלעתים עולות שאלות ותהיות אודות בקשות מסוימות. לכן, מומלץ לבצע את התהליך בליווי משפטי מקצועי וכזה המקיים קשר רציף עם הקהילה היהודית בפורטוגל, על מנת להקל על כול ההליך ולזרזו.

הוציאו דרכון בטרם יהיה מאוחר!

לסיכום, כפי שאפשר להבחין הוצאת דרכון אירופאי משתלמת בכל מובן עבור יוצאי לבנון בפרט ויוצאי יהדות ספרד בכלל, כנכס שמאפשר מעבר נוח יותר בחו"ל, לימודים חינמיים והקלות עסקיות רבות.

מנגד, אין לדעת מתי תבוטל או תשתנה ההטבה וההכרה שניתנה מצד ממשלת פורטוגל, ולכן מומלץ ונכון לפעול בהקדם וזאת לפני שתישלל הזכות או יוערמו קשיים משמעותיים יותר במימוש הזכאות עצמה.