דרכון פורטוגלי ליוצאי בולגריה

יוצאי בולגריה? יש לכם אפשרות להוציא דרכון פורטוגלי

אף על פי כי בולגריה היא מדינה הנמצאת בלב ליבה של אירופה, רבים מיוצאי הקהילה היהודית הבולגרית בוחרים לבצע תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ולאו דווקא לפנות לשלטונות המדינה הבלקנית על מנת לקבל דרכון אירופאי, כאשר בחינה מעמיקה של הנסיבות מגלה כי מדובר בהחלטה מתבקשת.

הסיבות לכך מגוונות ונוגעות לקשיים בירוקרטיים שקיימים בהתחקות אחר עדויות אודות הקהילה היהודית בבולגריה כשלעצמה, כמו גם הקלות בה ניתן להוציא דרכון בפורטוגל, כאשר ההחזקה בנכס כמו אזרחות פורטוגלית קורצת יותר לאור איכותו של דרכון פורטוגלי.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

דרכון פורטוגלי ליוצאי בולגריה – כתיקון עוול היסטורי קדום

בהמשך לכך, הסיבה שבשמה ניתנת אזרחות פורטוגלית ליוצאי בולגריה, נוגעת לכך שמדובר בצאצאי קהילה עתיקת יומין אשר התגוררו בעבר בחצי האי האיברי – בספרד ופורטוגל.

אותה קהילה יהודית עשירה ומגוונת נאלצה בסוף המאה ה- 15 להעתיק את מקומה לאור צווים שניתנו על ידי בתי המלוכה המקומיים ולחפש לעצמה בית חדש, כאשר כחלק מנדידה ארוכה מזרחה דרך צפון אפריקה, התיישבו לבסוף חלקים מאותה קהילה בבלקן – ביוון, טורקיה ובולגריה.

עדויות לקשר שקיים בין קהילת יהודי בולגריה לקהילת יהודי ספרד ניתן לשאוב הן משפת הלדינו אשר שגורה בפיהם של יוצאים רבים, כמו גם כתוצאה מבחינת שמות משפחתם של יהודי בולגריה ונוסח התפילה שלהם – אשר ניחנים בניחוחות ספרדיים מובהקים.

כיצד ניתן להוציא דרכון פורטוגלי?

בהמשך לכך, על מנת להפוך חלום למציאות ולקבל אזרחות פורטוגלית, על מגיש הבקשה יהיה לעמוד ב- 4 תנאים מצטברים אשר לאור קיומם מתאפשרת קבלת אזרחות פורטוגלית ליוצאי בולגריה.

כלומר, על המגיש להיות יהודי, מעל גיל 18, וללא רישום פלילי קיים. מנגד, אף על פי כי נדמה שמדובר ברשימת תנאים פשוטה וכללית, קיימת מורכבות מסוימת בנוגע להליך הנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי בולגריה – כזו שנוגעת לשם משפחתו של מגיש הבקשה.

רוצה לומר, על מנת להוציא דרכון פורטוגלי מוכרח מגיש הבקשה לאשרר את שם משפחתו אל מול נציגי הקהילה היהודית בפורטוגל, אשר ינסו לאתר קשר בין אותו שם משפחה לבין רישומי הקהילה היהודית בפורטוגל של טרם הגירוש.

כמו כן, בשל העובדה שיהדות בולגריה שונה משמעותית משאר יהדות ספרד בשל מיקומה הגיאוגרפי בלב אירופה, שמות המשפחה של יוצאיה שונים ומגוונים משמעותית מאשר אלו של צפון אפריקה – עובדה המחזקת את הצורך בהיעזרות בליווי משפטי הדוק על מנת להבטיח שהתהליך יעבור כסדרו, ושעצם הוצאת דרכון פורטוגלי תתבצע במהרה.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

בצעו תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי בולגריה – בטרם תעלם הזכות

כפי שאפשר להבחין מן הכתוב לעיל, מעודד ומשמח לגלות כי כיום פורטוגל לוקחת אחראיות אודות עוולות אשר ביצעו השלטונות בה בעבר, כאשר ניתנת הזדמנות לאלו שגורשו ונפגע מעמדם לקבל פיצוי בדמות קבלת אזרחות פורטוגלית ליוצאי בולגריה בפרט ויוצאי יהדות ספרד בכלל.

מנגד, למרכיב הזמן יש חשיבות רבה בסוגיה זו, כאשר כפי שהתרחש עם ממשלת ספרד קיים יסוד סביר להניח כי ממשלת פורטוגל תגביל בעתיד את היכולת או הזכאות של מגישי בקשות, כצעד אשר לאורו ייתכן ולא יהיה ניתן לקיים את הזכות במלואה אם בכלל.

לכן, אם הנכם זכאים לקבלת דרכון פורטוגלי בשל שייכותכם לקהילת יוצאי בולגריה, פנו בהקדם לסיוע משפטי אשר יוכל להבטיח כי תממשו את זכותכם ותזכו בנכס חסר תקדים כדוגמת דרכון פורטוגלי – ויפה שעה אחת קודם!