אזרחות פורטוגלית לילדים

בדיקת זכאות של אזרחות פורטוגלית לילדים

אזרחות פורטוגלית הפכה בשנים האחרונות לנתיב המועדף על ישראלים רבים לכניסה רשמית וחוקית לתוך חיק האיחוד האירופאי, כאשר מדינות אחרות באיחוד מערימות קשיים ודורשות הנפקת תעודות ומסמכים רבים על מנת להכיר בזכאות לאזרחות, ממשלת פורטוגל מקלה משמעותית על התהליך – בעיקר בשל היותה של עילת הזכאות עתיקת יומין, כזו שמרחיקה לכת היישר עד לשנת  1492 עת גורשו יהודי ספרד ופורטוגל מארצם.

מנגד, אף על פי שיתרונותיו של דרכון פורטוגלי ידועים יחסית לציבור הרחב, ככל שזה נוגע להליך הנפקת דרכון פורטוגלי לילדים, רב הנסתר על הגלוי, כאשר קיים ערפל מסוים סביב שאלת ההמשכיות, כלומר – האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים, כמו גם עבור מה הם השלבים במסגרת הליך הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים.  

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

אזרחות פורטוגלית לילדים – בדומה לישראל

בראש ובראשונה חשוב להבהיר כי במסגרת אחזקה באזרחות פורטוגלית, בדומה לזו המתקיימת בחוק הישראלי, כל צאצא לאזרח פורטוגלי מקבל אוטומטית אזרחות, כאשר ההשלכה הישירה היא שגם ילדיהם העתידיים של בעלי אזרחות פורטוגלית יוכלו ליהנות משלל הפריבילגיות הנלוות לאחזקה בדרכון אירופאי.

מנגד, במידה ואזרח אשר ילדיו נולדו  טרם מועד הגשת התביעה לאזרחות החוק לא יחול על ילדיו, ובמילים אחרות – אם הוצאתם לעצמכם אזרחות פורטוגלית בעודכם הורים, ילדיכם לא יוכרו כאזרחי פורטוגל והאיחוד האירופאי באופן אוטומטי. ויש להגיש עבורם בקשה נפרדת

 

למה בכלל להוציא אזרחות פורטוגלית לילדים?

 

שאלה נוספת אשר עולה בקרב זכאים רבים היא מדוע מלכתחילה לפתוח בהליך הנפקת אזרחות פורטוגלית לילדים, כאשר לעתים קשה לראות מה העתיד יטמון בחובו, כלומר – את השלכות ארוכות הטווח של הוצאת דרכון פורטוגלי.

רוצה לומר, כאשר ילד מחזיק באזרחות פורטוגלית, לא רק שהוא זכאי באופן ישיר לכניסה חופשית ללא פחות מ- 185 מדינות בתבל מתוקף החזקה בדרכון ה- 6 בחוזקו בעולם, אלא גם הוא יכול ללמוד ולעבוד במסגרת האיחוד האירופאי כאחד מאזרחי האיחוד – כלומר ללא צורך בוויזה ולפעמים במימון משמעותי.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

איך מוציאים אזרחות פורטוגלית לילדים?

בנוגע להליך עצמו, חשוב לציין כי קיימת הפרדה בין הוצאת דרכון עבור ילדים אשר הינם קטינים, לבין אלו שעברו את גיל 18. כאשר הבקשה לאזרחות מגיעה מילדים שעברו את גיל 18 ההליך הינו למעשה אותו הליך שההורה עבר

הסיבה לכך היא שעבור קבלת אזרחות פורטוגלית ישנם 2 תהליכים שונים, כאשר הראשון (לבגירים) נוגע לזכאות מתוקף שיוך לקהילת יהדות ספרד, בעוד שהשני (קטינים) עוסק בבקשת אזרחות מצד הוריו של הקטין המבקשים את האזרחות בשמו,

במידה ומדובר בילדים מעל לגיל 14 (בזמן שההורה קיבל לידיו את האזרחות הפורטוגלית), אזי שההמלצה היא להמתין ולהגיש בקשת אזרחות עצמאית בהגיעו לגיל 18 וזאת עקב דרישה  לזיקה מוגברת של הקטין לפורטוגל והוכחה על שיוכו לקהילת מגורשי ספרד דרישה שמקטינה מאוד את הסיכוי לקבל אזרחות בין הגילאים 14-18