דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב

יוצאי לוב- יכולים לקבל דרכון פורטוגלי ממשלת פורטוגל

הקשר בין לוב לאירופה הוא לא מובן מאליו, כאשר מדובר מן הסתם במדינה הנמצאת בצפון אפריקה כשהים התיכון מפריד בינה לבין היבשת הכחולה, אך מנגד – בשל הכרה היסטורית של ממשלת פורטוגל בעוול שנעשה בסוף המאה ה- 15, באמצעות הנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב הקשר בין לוב לאירופה הפך למציאות קיימת ומוחשית.

לעומת זאת, רבים הם יוצאי לוב אשר אינם מודעים לזכאותם ויכולתם להוציא דרכון פורטוגלי, כאשר לאור זאת במאמר הקרוב נרחיב
בעיקר על כיצד מתבצע תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי לטריפוליטאים.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

מקור הזכות – בתיקון עוול היסטורי

הסיבה שלשמה ניתנת ההזדמנות להנפקת אזרחות פורטוגלית ליוצאי לוב נובעת מהחלטה שהתקבלה על ידי מלך ספרד בסוף המאה ה- 15, כאשר הוחלט על צו אשר הכריח את כלל היהודים בממלכתו להתנצר – או לעזוב לאלתר את המדינה.

מרבית היהודים ששכנו באותה העת בספרד, כמוקד מרכזי של הקהילה היהודית והסיבה שעד עצם היום הזה חלק נכבד מהאוכלוסייה היהודית מוגדרת כספרדית, בחרו לעבור לפורטוגל השכנה ולא להשלים עם רוע הגזרה שדרשה מהם לוותר על מאפיין כה אינטגרלי בזהותם.

אך למרבה הצער, 4 שנים לאחר מכן  בשנת 1496 כחלק מנישואים פוליטיים בין בית המלוכה הספרדי לפורטוגלי, הראשון דרש מהאחרון לכלול את גירוש כלל יהדות פורטוגל בדומה לנעשה בספרד, כאשר לאור זאת יהודים נאלצו לנדוד דרך הרי המגרב מזרחה, כאשר בין היתר רבים מצאו את מקומם בלוב של היום.

בשנת 2015 , מעט מעל 500 שנים לאחר מכן, הכירה ממשלת פורטוגל בעוול ההיסטורי שנעשה לאוכלוסייה היהודית שגרה בה, כאשר אפשרה לכל צאצאי הקהילה הספרדית להחזיר את האזרחות שנשללה מהם, לאור זאת מתאפשר כיום להנפיק דרכון פורטוגלי לטריפוליטאים, כלומר להנפיק אזרחות פורטוגלית ליוצאי לוב.

כיצד ניתן להנפיק דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב

בהמשך לכך, בהיבט אפיק מימוש הזכות, על מנת להוציא דרכון פורטוגלי, על הדורשים לעמוד בצבר של 4 תנאים אשר משליך על קבלת החלטה בעניינם. אותם תנאים נוגעים להיותו של מגיש הבקשה – בגיר, יהודי, ללא עבר פלילי, ובעל שם משפחה המוכר על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל כבעל זיכה לקהילה המקומית.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

למה להוציא דרכון פורטוגלי?

כמו כן, בנוגע לשאלה למה מלכתחילה כדאי להנפיק אזרחות פורטוגלית, כדאי לבחון את כל אשר דרכון פורטוגלי מעניק למחזיקים בו, כדרכון החבר באיחוד האירופאי. כלומר, מדובר במסמך אשר מעניק למחזיקים בו מגוון פריבילגיות בעלות ערך רב שקיימות לאזרחי היבשת הכחולה – כדוגמת לימודים מסובסדים במגוון מוסדות לימוד ביבשת, הזכות לעבוד בכל רחבי אירופה כתושב ולא כזר, בנוסף גם ליכולת לבצע עסקים תחת חוקי מיסוי מקלים יותר.

בנוסף לכך, דרכון פורטוגלי ו/או אזרחות פורטוגלית מאפשרים למחזיקים בהם ליהנות מכניסה חופשית ל- 184 מדינות ברחבי התבל, כאשר מדובר בדרכון ה- 8 בחוזקו בעולם, כאשר הבולטות שמאותן מדינות הן ארצות הברית המחייבת את אזרחי ישראל בוויזה, ומדינות כדוגמת אינדונזיה אשר אוסרות על כניסת ישראלים לשטחן.

לסיכום – הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב כהזדמנות שמומלץ לממש בהקדם

הנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב היא בגדר זכות היסטורית שנועדה להוות תיקון עוול קדום אשר יפה אילו היה מתרחש שעה קודם, אך כזה שאין לדעת מתי יפוג תוקפו. לכן, הוצאת דרכון פורטוגלי צריכה להיות בראש מעיינם של הזכאים לו, כאשר הזכויות הרבות שניתנות בעקבות החזקה בו הן חסרות תקדים.

כמו כן, על מנת לבצע את תהליך הנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב, מומלץ להיעזר בגורמים משפטיים הבקיאים ומודעים לחידודים הדרושים על מנת לבצע את ההליך בהקדם, כאשר מדובר בהסתייעות שיכולה לזרז דרמטית את ההליך, ולהקל על ביצועו מבחינת הזכאים.