דרכון פורטוגלי ליוצאי מצרים

יוצאי מצרים יכולים לקבל דרכון פורטוגלי

בבחינה ראשונית קשה להבחין בקשר שבין יוצאי מצרים, כיוצאי מדינה הסמוכה לישראל ושנמצאת לחופי הים התיכון, לבין פורטוגל הרחוקה ממנה ואשר נושקת לאוקיינוס האטלנטי, כאשר בשנים האחרונות הקשר בין השניים התחזק בעיקר לאור הכרתה של ממשלת פורטוגל בזכאותם של יוצאי מצרים להנפקת אזרחות פורטוגלית.

כלומר, לאור שיוכם של יוצאי מצרים ליהדות ספרד אשר גורשה ב -1496 מחצי האי האיברי, קיימת כיום הזדמנות חסרת תקדים
וכזו אשר עלולה להסתיים בקבלת דרכון פורטוגלי ליוצאי מצרים.

לכן, במאמר הקרוב נעסוק בכלל ההיבטים שכרוכים בהנפקת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מצרים, כמו גם כיצד ניתן להוציא דרכון,
או מה מרוויחים בעלי אזרחות פורטוגלית מהחזקה בנכס כדוגמת דרכון פורטוגלי.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

הסיבות שבשמן ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי מצרים

בהמשך לכך, על מנת לשפוך אור על הסיבה שבעקבותיה החליטה ממשלת פורטוגל להכיר בזכאותם של יוצאי יהדות ספרד לבצע הליך כמו הוצאת דרכון פורטוגלי, יש לבחון החלטה קדומה הרבה יותר שהתקבלה על ידי השלטונות בפורטוגל בזמנו, עוד בסוף המאה ה- 15.

רוצה לומר, לאור החלטת מלך פורטוגל בסוף המאה ה- 15 על גירוש רוחבי ומוחלט של יהודי המדינה, כהחלטה אנטישמית שאינה הולמת את רוח התקופה הנוכחית באירופה, החליטה בשנת 2015 ממשלת פורטוגל לתקן את העוול אשר נעשה לאותה קהילה ולאפשר לכלל צאצאי יהדות ספרד אשר גורשה ושתעמוד בצבר תנאים לדרוש זכאות לדרכון פורטוגלי ו/או אזרחות פורטוגלית.

בנוסף לכך, עצם היותם של אזרחי ישראל בעלי הון כלכלי לא מבוטל ותרומתם של יהודים בעבר ובהווה לכלכלה ו/או לחברה בה הם נמצאים, היוו כנראה מנוף נוסף ששכנע את ממשלת פורטוגל למעשה לאפשר לישראלים לקבל אזרחות פורטוגלית.

מה הם התנאים על מנת לבצע הוצאת דרכון פורטוגלי

כמו כן, כדי לצלוח את תהליך הנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי מצרים, קיימת חובה להחזקה בצבר של 4 תנאים שונים שחלק נכבד מיוצאי מצריים עומד בהם. אותם תנאים הינם היותו של מגיש הבקשה בגיר, יהודי, ללא עבר פלילי, ובעל שם משפחה אשר מופיע במאגר השמות של הקהילה היהודית בפורטוגל.

כמו כן, כדי להוציא אזרחות פורטוגלית ליוצאי מצרים, כמדינה הרחוקה גיאוגרפית מפורטוגל ואשר מדברת שפה שונה לחלוטין, לעתים קיים צורך להיעזר בנציגים משפטיים על מנת להוכיח את הקשר והזיקה של מגיש הבקשה לקהילה בפורטוגל עצמה.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

אזרחות פורטוגלית ליוצאי מצרים – ללמוד ולעבוד באירופה כתושב

בנוסף לכך, מניע נוסף אשר משכנע רבים מתושבי ישראל לקיים את הליך ההנפקה של אזרחות פורטוגלית ליוצאי מצרים בפרט ויוצאי יהדות ספרד בכלל, נוגע לזכויות הרבות שניתנות כתוצאה מהחזקה באזרחות אירופאית.

כלומר, כאשר אדם מוכר כאזרח היבשת הכחולה, הוא נהנה ממגוון פריבילגיות שאין להן אח ורע בעולם, כאשר ניתנת לאותו אדם האפשרות ללמודים מסובסדים בחלק ניכר ממסדות הלימוד באיחוד האירופאי, לעבוד ולרכוש נכסים כאזרח אשר חלים עליו חוקי מיסוי מקלים, כמו גם להיכנס חופשי ללא פחות מ- 184 מדינות וביניהן ארצות הברית, ואוסטרליה אשר פוטרת את אזרחי האיחוד האירופאי מוויזה כתנאי כניסה.