דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן

יוצאי תימן- בואו להוציא דרכון פורטוגלי- זה אפשרי!

דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן נשמע במבט ראשון כשילוב מוזר, בעיקר לאור המרחק הגיאוגרפי, התרבותי והלשוני שקיים בין 2 המדינות הללו שרחוקות זו מזו. מנגד, הוצאת דרכון פורטוגלי אפשרית בהחלט עבור יהודים יוצאי תימן, כתולדתו של סיפור היסטורי מרתק שמשקף בצורה חסרת תקדים את תלאותיו של העם היהודי בגולה.

לכן, אם אתם יוצאי יהדות תימן ותמיד חלמתם להוציא דרכון אירופאי וליהנות מכל אשר דרכון פורטוגלי או אזרחות פורטוגלית יכולים לאפשר, במאמר הקרוב נרחיב על הקשר שבין מדינת החוף שבחצי האי ערב, לבין מדינת החוף שבחצי האי האיברי.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן – כתיקונו של עוול היסטורי

כדי להיכנס לעובי הקורה ולהבין מדוע מלכתחילה זכאים כיום יהודים יוצאי מגוון עדות לקבלת דרכון פורטוגלי בכלל ואף דרכון פורטוגלי לתימנים בפרט, יש להסתכל על אירועים שפקדו את פורטוגל וספרד לקראת סוף המאה ה- 15. באותה העת, לאור החלטת מלך ספרד לגרש את יהודי ארצו, עברה כל קהילת יהדות ספרד הענפה למדינה השכנה פורטוגל, כאשר מספר שנים בודדות לאחר מכן הורחב הצו גם אליה ואילץ את היהודים בפורטוגל לחפש לעצמם ארץ אחרת.

כמו כן, בשל היותה של עדן שבתימן מושבה פורטוגלית דאז, נוצרו קשרי מסחר והתגוררו בקרבה יהודים פורטוגלים רבים, לאחר הגירוש מצאו את דרכם לשם חלק לא מבוטל מן היהודים שנדדו מזרחה דרך צפון אפריקה והלבנט אל תימן הרחוקה. ומכאן הסיכוי לאתר צאצאי יהודים הזכאים לאזרחות פורטוגלית.

בנוסף, בשנת 2015 הכירה ממשלת פורטוגל בעוול שנעשה ליהודי פורטוגל, כשהפיצוי שניתן לאור ההכרה בגירוש ספרד הוא האפשרות להוציא דרכון ולקבל אזרחות פורטוגלית בעבור צאצאים שיוכיחו כי הם נצר לקהילת יהדות ספרד – פורטוגל.

דרכון פורטוגלי לתימנים – פשוט בהרבה משחשבתם

הוצאת דרכון פורטוגלי וקבלת אזרחות פורטוגלית הם תהליכים לא מורכבים אך דורשים ידע , עוד בשלב בירור הזכאות , כמו גם ניתן לקבל תשובה חיובית בעניינו של מגיש בקשה בתוך מספר ימים בודדים.

הסיבה לכך היא הגדרת תנאי הזכאות שהוכרזו על ידי ממשלת פורטוגל כתנאי לקבלת דרכון פורטוגלי, אשר נוגעים להיותו של מגיש הבקשה – בגיר, ללא עבר פלילי, יהודי, ובעל קשר וזיקה לקהילה היהודית הפורטוגלית.

חשוב לחדד שכאשר מדובר על דרכון פורטוגלי לתימנים, כעדה שרחוקה תרבותית ולשונית מאוד מפורטוגל של אז והיום, עלול לקום קושי מסוים בקיום ההליך באופן עצמאי בשלב הוכחת הקשר והזיקה, לאור השוני בשמות המשפחה או הקושי להתחקות אחר קשר לקהילה עצמה. על כן מומלץ במיוחד לבצע פנייה לגורם משפטי מומחה – עורך דין דרכון פורטוגלי, כדי לאפשר את הוצאתו של דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

בואו לבצע בדיקת זכאות – בחינם!

אם אתם חושבים שאתם זכאים לקבלת דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן, אבל חוששים מקבלת תשובה שלילית או הוצאת סכום כספי בשל אי עמידה בקריטריונים של ממשלת פורטוגל עצמה, חשוב להבהיר שבמסגרת הבירור לזכאות להנפקת דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן ניתן לבצע בדיקת זכאות חינם, כאשר במידה והתשובה תהייה חיובית ימשך תהליך הנפקת דרכון בליווי המסור של עורך דין רוני קדמי ובמידה והתשובה תחזור חלילה שלילית – כל כספכם יוחזר בחזרה!

להוציא דרכון נגד השעון

כפי שבוודאי כבר שמתם לב, הוצאת דרכון פורטוגלי לתימנים היא הזדמנות של פעם בחיים בעבור יוצאי יהדות ספרד, אשר יכולים ליהנות מפריבילגיות מרחיקות לכת של החזקה בנכס המקנה להם מעמד של אזרחים אירופאים, כאשר תנאי הזכאות ויכולת קבלת הדרכון אינם מסובכים במיוחד.
מנגד, בחינת מקרים דומים אשר קרו בעבר הלא רחוק כדוגמת ספרד או רומניה, מגלים כי לעתים רבות ממשלות נוטות לשנות את החלטתן ולהקשיח משמעותית את תנאי הזכאות, כאשר מי שלא ימהר להנפיק דרכון במהרה ובהקדם – עלול למצוא את עצמו עומד בפני תהליך מורכב משמעותית בעתיד.