דרכון פורטוגלי לילדים ובני זוג שקיבלו את האזרחות הפורטוגלית

הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים ובני הזוג

הוצאת דרכון פורטוגלי הפכה בשנים האחרונות לאחד התהליכים האזרחיים הנפוצים ביותר עבור אזרחים ישראליים, כאשר לאור ההכרה הרחבה
והנדיבה שנקטה ממשלת פורטוגל בשנת 2015, יותר ויותר אזרחים בוחרים לממש את זכותם להחזקה בנכס רב ערך שכזה.

מנגד, גם כאשר אזרח שבחר להוציא דרכון פורטוגלי השלים את התהליך, עולות שאלות רבות כדוגמת האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים,
האם ניתן להוציא דרכון פורטוגלי לבן זוג, ועניינים נוספים הנוגעים להנפקת דרכון פורטוגלי לילדים ולבני משפחה.

לכן, במאמר הקרוב נפזר את עננת הערפל מעל הקשר שבין אזרחות פורטוגלית לבני זוג, ומה על אדם אשר הוכר כזכאי לעשות על מנת להנפיק אזרחות פורטוגלית לילדים.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

אזרחות פורטוגלית לבני זוג

במידה וקיבלתם אזרחות פורטוגלית אך נשואים לבן /בת זוג שאינו זכאי לקבל את האזרחות מתוקף חוק מס' 7 ואינו צאצא למגורשי ספרד קיים ערוץ נוסף המאפשר לכם להנפיק
דרכון פורטוגלי לבן/בת זוג למרות זאת.

קיימים מספר תנאים אשר על בן הזוג לקיים על מנת לעמוד בדרישת ממשלת פורטוגל לקבלת האזרחות, כאשר עליכם להיות נשואים לפחות למשך 3 שנים במידה ויש לכם ילדים משותפים, בעוד שבמידה והינכם זוג ללא ילדים, עליכם להיות נשואים למשך 6 שנים כדי להנפיק אזרחות גם עבור בן הזוג.

בנוסף לכך, על הנישואין להיות רשומים במרשם האזרחי בפורטוגל, כאשר מלאכת הרישום כרוכה בתרגום תעודת הנישואין שלכם כמו גם תעודת הלידה של בן הזוג שאינו זכאי לפורטוגזית באמצעות חותמת אפוסטיל (אמצעי המאמת  כי התעודה היא מקורית רשמית והונפקה במדינת המקור ממנה הגיעה). 

כמו כן, בנוגע למשך הזמן שנדרש לרישום הנישואין לבני זוג, מדובר בתהליך אשר אורך לרוב כ- 3 חודשים, אף על פי שכל מקרה נבחן לגופו. בחינה פרטנית זו גם מגולמת בעלויות הכרוכות בהליך הנפקת אזרחות פורטוגלית לבני זוג,.

אזרחות פורטוגלית לילדים

לצורך הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים שלכם וקבלתה של אזרחות פורטוגלית, עליכם להפריד בין 2 מצבים שונים לגמרי ואשר יש ביניהם הבדל מהותי והם:

א. ילדים שנולדו לאחר קבלת אזרחות הפורטוגלית של אחד ההורים
ב. ילדים שנולדו לפני קבלת האזרחות הפורטוגלית של אחד ההורים.

אזרחות פורטוגלית לילדים שנולדו לאחר הנפקת דרכון פורטוגלי

הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים וקבלתה של האזרחות, משתנה במידה רבה בהתאם לשאלה האם אותם ילדים נולדו לפני או אחרי קבלת האזרחות שלכם. כאשר בנוגע לשאלה האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים- במידה ואלו נולדו לאחר שהוצאתם את הדרכון שלכם – מדובר בתשובה חיובית. כעת כל שעליכם לעשות הוא לבצע את הרישום בשגרירות פורטוגל בת"א, ולהגיע עם תעודת לידה דו לשונית מאומתת ממשרד הפנים, דרכון ות"ז פורטוגלים של ההורה ודרכון ישראלי של הורה השני.

אזרחות פורטוגלית לילדים שנולדו לפני הנפקת דרכון פורטוגלי

מנגד, הנפקת דרכון פורטוגלי לילדים שנולדו בטרם הוצאתם אזרחות פורטוגלית היא מורכבת יותר ומתחלקת ל 2.

  1. כאשר במידה והילד מעל גיל 14, או אז תידרש זיקה  לפורטוגל ברמה מאוד גבוה ולא ניתן יהיה לבקש עבורו אזרחות.

  2. לעומתם ילדים עד גיל 14 שאותם כן ניתן לבקש  אזרחות בצירוף תעודת לידה מאומתת וייפוי כוח של שני ההורים, לפני הבקשה יש לרשום את נישואי ההורים במרשם האזרחי בפורטוגל.
איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

לסיכום

הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים או הנפקת דרכון פורטוגלי לבני משפחה הינה פשוטה וקלה יחסית לאחר שהורי או חברי משפחה אחרים כבר הוכיחו זכאות, כאשר מדובר בהליך פורמלי ובירוקרטי המערב בעיקר הנפקת ותרגום מסמכים לידי הרשויות הרלוונטיות בפורטוגל.

כמו כן, הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים ובני זוג הנו הליך פשוט ונוח יותר משמעותית לבצע באמצעות ליווי משפטי מקצועי. לאור זאת, מומלץ לבצע את הליך הנפקתו של דרכון פורטוגלי לבני משפחה דרך משרד עו"ד דרכון פורטוגלי הבקיא ומודעי למורכבות ההליך, כמו גם מקיימים קשר קבוע עם גורמים בפורטוגל, על מנת להקל ולזרז את ההליך עד כמה שניתן.