הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי הולנד

יוצאי הולנד- גם אתם יכולים להוציא עכשיו דרכון פורטוגלי

הקשר הראשוני בין הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי הולנד, כמדינה אשר מאז ומעולם הייתה בלב ליבה של יבשת אירופה עלול להיות מטעה או לא ברור.
אך המציאות לעתים עולה על כל דמיון. כאשר תלאות השואה לא פסחו כמובן על יהודי הולנד, הוצאת דרכון פורטוגלי,
היא במידה רבה האפשרות הטובה ביותר שמונחת כיום בפני צאצאיהם של מדינת השפלה.

כמו כן, על מנת לבצע את התהליך במהירות ובקלות, רצוי ללמוד את התהליך לעומק ואת הנקודות הקריטיות שבו,
כפי שנרחיב במאמר הקרוב על הדרך המהירה ביותר להוציא דרכון, או מה בדיוק צריך לדעת לפני הבקשה להנפקת דרכון פורטוגלי.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

מדוע זכאים יוצאי הולנד לאזרחות פורטוגלית?

הסיבה שבגינה ניתן להוציא אזרחות פורטוגלית ליוצאי הולנד היא בשל מסלולם הייחודי של יהודי ספרד ופורטוגל, אשר לאחר גירושם הסופי בשנת 1496 מפורטוגל בשל נישואי בני ממלכות האי האיברי – נאלצו לחפש לעצמם בית אחר ונדדו ברחבי העולם .
מרביתם של יהודי ספרד נדדו דרומה דרך מרוקו של ימינו ומזרחה לעבר צפון אפריקה והמזרח התיכון, אולם חלק מאותם יהודים נדד בכיוון אחר לחלוטין והחליט להתיישב לבסוף בהולנד, אשר קלטה אותם בשל היותה פתוחה וליברלית מאוד יחסית לאותם זמנים (וגם כיום), ולא ראתה בהיותם יהודים בעיה או פסול.
זו גם הסיבה שכיום, לאור הכרת השלטונות בפורטוגל בעוול שנעשה ליהודי ספרד, נוספו גם צאצאי הולנד ככאלו אשר זכאיים לאזרחות פורטוגלית.

למה להוציא אזרחות פורטוגלית ליוצאי הולנד?

בנוסף לכך, צאצאי הולנד שונים מיוצאי מדינות אחרות שאינן חברות כיום באיחוד האירופאי, והשאלה המתבקשת היא מדוע לפתוח בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי, כאשר ניתן להוציא דרכון הולנדי?

התשובה לכך היא שבשל שואת יהודי אירופה ועזיבתם הדרמטית של יהודי הולנד את המדינה במחצית המאה הקודמת, היכולת להתחקות אחר מסמכים ותעודות רלוונטיות על מנת להוכיח זכאות היא מורכבת מאוד לעומת התהליך שנלווה לדרכון פורטוגלי, כאשר לאור התקופה בה נעשה הגירוש (שלהי המאה ה- 15) נטל ההוכחה הוא כעין וכאפס לעומת אלו אשר מתבקשים לו צאצאים של הולנד עצמה.

בנוסף לכך, כאשר לוקחים בחשבון את ההטבות שנלוות לדרכון פורטוגלי – כאלה שזהות לחלוטין לאלו שנותן דרכון הולנדי מעצם העובדה כי שניהם חברות באיחוד האירופאי, הנפקת אזרחות פורטוגלית ליוצאי הולנד היא המהלך המתבקש והחכם.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

כיצד מנפיקים דרכון פורטוגלי ליוצאי הולנד?

על מנת לממש את הזכות ולקבל אזרחות פורטוגלית ליוצאי הולנד, על האחרונים להוכיח כי הם עומדים ב- 4 תנאי סף מצטברים, אשר לאור קיומם צפויים השלטונות בפורטוגל להכיר גם בהם כבעלי אזרחות על כל המשתמע מכך.

אותם תנאים הינם נרחבים למדי ונוגעים לחלקים גדולים בחברה הישראלית, וכל אשר נדרש ממבקש הוא להיות יהודי, מעל גיל 18 (קרי בגיר) ללא רישום פלילי, ואשר שמו הוכר במאגר השמות של הקהילה היהודית בפורטוגל. בעוד ששלושת התנאים הראשונים הינם פשוטים למדי להוכחה, לאחרון יש קושי מסוים בשל ממד הזמן והשפה שכמובן שינו ושחקו את שם המשפחה על פי רוב, כאשר לאור זאת קיים צורך לבצע פנייה לגורם משפטי על מנת להקל על התהליך.

יוצאי הולנד? פנו לסיוע משפטי בהקדם על מנת לקבל דרכון!

על מנת להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי הולנד בהקדם, מומלצת במיוחד הפנייה לגורם משפטי שמכיר את הרשויות בפורטוגל והינו בעל ניסיון בהגשת בקשות מולם, על מנת להבטיח שהתהליך יתקיים בהקדם האפשרי וללא קשיים מצד הרשויות. כמו כן, מדובר בזכות אשר צפויה (בדומה לאשר קרה עם ספרד) להסתיים בשנים הקרובות, כאשר השלטונות בפורטוגל יקשיחו את התנאים לקבלה, ולכן מדובר בהזדמנות פז שחשוב לממש בהקדם האפשרי, ויפה שעה אחת קודם!