דרכון פורטוגלי ליוצאי יוון

יוצאי יוון- גם אתם יכולים לקבל דרכון פורטוגלי

הוצאת דרכון פורטוגלי הפכה בשנים האחרונות לאחד התהליכים הנפוצים והחשובים ביותר עבור הציבור הישראלי הרחב, בעיקר לאור היתרונות הרבים של
הוצאת דרכון אירופאי, כמו גם כי מדובר בתהליך הוצאת דרכון מאוד נוחה ופשוטה יחסית וזאת בעיקר לאור העובדה שהקריטריונים לזכאות הם רחבים ותקפים לגבי ישראלים רבים.

מנגד, מרבית ציבור הזכאים אינם מודעים לדרך בה ניתן להוציא דרכון שכזה, כמו גם ליתרונות הקיימים במסגרת התהליך, כאשר לאור זאת נרחיב
במאמר הקרוב בעיקר על האופן בו ניתן להגיש בקשה לדרכון.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

דרכון פורטוגלי ליוצאי יוון עד יוצאי מרוקו

בטרם ניגע בתהליך הוצאת דרכון אירופאי בכלל ובתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי בפרט, חשוב להרחיב אודות אוכלוסיית הזכאים לאותו דרכון, אוכלוסייה אשר רחבה במיוחד מאשר רוב הישראלים מודעים או חושבים.

כלומר, הזכאות לדרכון פורטוגלי אפשרית עבור ישראלים אשר מקיימים את 4 התנאים שהם – אזרחות ישראלית, היותו של מגיש הבקשה מעל גיל 18, היעדר תיק פלילי או רישום פלילי, והופעה במאגר השמות של הקהילה היהודית בפורטוגל.

כיצד ניתן לדעת האם שמכם מופיע במאגר השמות של הקהילה היהודית בפורטוגל?

כמו כן, בעוד ש- 3 התנאים הראשונים ברורים ותקפים לגבי רובם המוחלט של הישראלים, האחרון נותר חמקמק מעט, בעיקר לאור העובדה כי רבים אינם יודעים האם שמם תקף וקיים במסגרת אותו מאגר.

לכן, חשוב לציין שמרבית השמות הקיימים כיום ליוצאי עדות המזרח אכן קיימים באותו מאגר, כמו גם פרסומו של אותו מאגר ע"י הקהילה היהודית בפורטוגל באופן שמאפשר לכל אדם לבדוק ולבחון האם הוא זכאי בהתאם לשמות המשפחה המאפשרים הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי יוון, יוצאי צפון אפריקה, כמו גם ליוצאי חלק ממדינות המזרח התיכון עצמו, לאור התפשטותה של יהדות ספרד ופורטוגל כתוצאה מגירוש יהודי ספרד ופורטוגל.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

כמה זמן לוקח תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי?

בהיבט של משך הזמן שהתהליך מצריך, או במילים אחרות – הזמן שייקח מן הרגע בו תחלו בתהליך בקשה לדרכון ועד שיהיה בידכם, מדובר בפרק זמן המתנה בין 12 ל 24 חודשים, כשההבדל מונח בעיקר בזהות הגוף שמטפל ומגיש את הבקשה.

רוצה לומר, קיים משקל משמעותי לבקיאות והניסיון של המשרד שמגיש את הבקשה לרשויות והקהילה היהודית בפורטוגל, כאשר ניסיון לעשות את התהליך עצמאית עלול להשית על מגיש הבקשה הררי בירוקרטיה שיעכבו את התהליך, ויוסיפו לו נדבכים של קושי או מורכבות שנחסכת באמצעות פנייה למשרד מקצועי.

למה בכלל לפתוח בתהליך הוצאת דרכון אירופאי?

באשר לכדאיות של התהליך והיתרונות הנלווים לו, החזקה בדרכון אירופאית לא מסתכמת רק בכניסה חופשית לארה"ב בשל איכותו של הדרכון הפורטוגלי,
אלא ממשיכה גם למישור העסקי והפרטי, כאשר בעל הדרכון יכול ללמוד ולקיים עסקים ביבשת הכחולה כאזרח מן המניין, ולא כאזרח זר.

בנוסף לכך, בהתחשב בעובדה שמדובר במסמך אשר מועבר אוטומטית לילדיו של הזכאי, ההחלטה לקיים תהליך הוצאת דרכון
הופכת למשתלמת משמעותית, ומצדיקה את העלויות וההמתנה.