דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו

אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו

לרוב כאשר נקשר שמם של צאצאי יהדות מרוקו לאירופה, האזרחות שעולה לראש עבור רבים היא צרפת,
כאשר הסיבה לכך היא היותה של מדינת הרי האטלס קולוניה צרפתית במשך שנים רבות.

לעומת זאת, בשל שיוכה של יהדות מרוקו לקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל, כאשר המרחק הגיאוגרפי בין מרוקו וספרד הוא
מספר קילומטרים בודדים – יכולים ישראלים יוצאי העדה המרוקאית לעבור את תהליך הוצאת דרכון אירופאי במסגרת הוצאת דרכון פורטוגלי,
כאשר התהליך הוא קל ונוח יותר משמעותית.

לכן במאמר הקרוב נרחיב אודות תנאי הזכאות עבור בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו, היתרונות שקיימים כתוצאה מהחזקה בו, ועד כמה מורכב להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו.

בדקו אם אתם זכאים

ב- 3 צעדים!

בחורה מחזיקה בידה דרכון פורטוגלי

המשיכו לעקוב אחרינו

דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו – כחלק מקהילת מגורשי ספרד

בשנת 1492 רובם של יהודי ספרד  נאלצו לעזוב לפורטוגל כאשר המלך פרדיננד הורה לכל היהודים שחיים תחת ממלכתו להתנצר או לעזוב את הממלכה, 4 שנים בשנת 1496 גורשו היהודים גם מפורטוגל – בשנת 2015 הודיעו ממשלות פורטוגל וספרד על הכרתן בעוול שנעשה לקהילה היהודית, כאשר חוקק חוק המכיר בזכות השיבה של יהודים מקרב אותן קהילות, כלומר – המכיר בזכאותם לאזרחות.

לכן, היות ויהדות מרוקו היא חלק בלתי נפרד מיהדות ספרד ופורטוגל, כאשר כלל מאפייני התרבות והפולחן הדתי שלה קיימים והגיעו מחצי האי האיברי, ההכרה הזו תקפה וקיימת גם עבור צאצאיה המאוחרים של אותה קהילה מפוארת, גם כאלה שמעולם לא דרכה כף רגלם במרוקו או בספרד.

 

תנאי הסף עבור הוצאת דרכון פורטוגלי – דת, גיל, עבר פלילי, ושיוך משפחתי לקהילה היהודית

 

כמו כן, לא די בשיוך לקהילה ספרדית על מנת לשכנע את השלטונות בפורטוגל כי אכן קיימת זיקה להחזקה בדרכון אירופאי וכל הנלווה לו, אך הסירו דאגה מלבכם, מכיוון שהתנאים רחבים ונוגעים לחלק רחב מהאוכלוסייה.

כלומר, במסגרת הדרישה לאזרחות פורטוגלית, על מגיש הבקשה להיות יהודי, בגיר (קרי מעל גיל 18), ללא עבר פלילי, ולקבל את הכרתה ואישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל.

אותו אישור נוגע למעשה להתחקות אחר הדורות שנעשית על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל, כאשר זו בוחנת את שמות המשפחה שהיו קיימים בקהילה בתקופה שקדמה לגירוש, כאשר יש התאמה בין שם משפחה נוכחי לבין זה שהיה קיים גם לפני 500 שנה, הקהילה מזכה את מגיש הבקשה לברכת הדרך ההכרחית על מנת לקיים את ההליך ולהשלימו עד תום.

איך עובד התהליך?

זהו השלב הראשון והוא נועד לקבלת פרטים ראשוניים, לצורך קבלת האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, כי הנכם צאצאי מגורשי ספרד.

נרכז ונשלח לקהילה היהודית את כל המסמכים + אישור תשלום האגרה ולאחר כ-6 שבועות נקבל אישור רשמי המעיד כי אתם צאצאים של מגורשי ספרד ורשאים בכפוף לבדיקות ממשלת פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית.

נכין ונגיש בשמכם את תיק הבקשה לאזרחות למשרד הפנים הפורטוגלי, לאחר הגשת התיק נקבל מספר מעקב ונמתין בסבלנות כשנה וחצי עד לקבלת האזרחות.

זהו, הגעתם ליעד! קבלו תעודת אזרחות פורטוגלית ותוכלו להנפיק תעודת זהות ודרכון פורטוגלים.

למה בכלל להתחיל בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי?  

בנוסף לכך, הסיבה שלשמה חשוב ומומלץ להוציא דרכון פורטוגלי / אירופאי מלכתחילה, נוגעת להטבות והפריבילגיות אשר מוענקות כתוצאה מהחזקה באותו דרכון, כאשר למחזיקים בו ניתנת הזכות והיכולת לעבוד וללמוד ברחבי מדינות השייכות לאיחוד האירופאי. זו סיבה מצוינת מדוע כדאי להתחיל בהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו.

כלומר, פרט להטבות שקיימות בעצם הזכאות לדרכון ה- 6 בחוזקו בעולם, כדוגמת כניסה חופשית לארצות הברית, כמו גם לעוד 184 מדינות נוספות בתבל, במסגרת הדרכון הפורטוגלי מתאפשר לבעליו לעבוד, להתפרנס ולקיים עסקים באירופה כאזרח מן המניין, כמו גם ללמוד תחת חוקי המימון האוניברסיטאי המקלים שקיימים ביבשת הכחולה.

לסיכום – הטבת דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו- הזדמנות פז שיש לנצל בהקדם

כפי שאפשר לראות, דרכון פורטוגלי מאפשר לבעליו ליהנות מפריבילגיות ייחודיות שלא ניתן לשער עד מתי וכיצד יוכל ליהנות מהם הציבור הרחב כפי שהן קיימות כיום, ולכן – מדובר בהזדמנות יקרת ערך אשר מומלץ לתפוס ב- 2 ידיים, ויפה שעת אחת קודם.